شمس گستر کوار

قاچاق دام به عراق زیاد شد/ سود ۵۰ هزار تومانی فروش هر کیلو گوسفند در عراق

تعداد بازدید: 1052
نویسنده خبر :
منبع : منبع : خبرگزاری تسنیم
14 1399 تیر

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی اصغر ملکی افزود: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم گوسفند زنده در بازار تهران 40 هزار تومان است که اگر وارد بازار عراق شود به 90 هزار تومان می رسد.

وی همچنین اظهارداشت: این عامل باعث شده همه شاهد خروج غیرمجاز دام زنده از شهرهای اشنویه و پیرانشهر به بازار سلیمانیه عراق باشند.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: این دو شهر از حیث مسافت با مرز سلیمانیه عراق خیلی نزدیک هستند و افراد پیاده می توانند دام زنده را به آن طرف مرز گسیل دهند.

وی افزود: وقتی اختلاف 50 هزار تومانی در دو بازار وجود داشته باشد طبیعی است که دامدار با پذیرش ریسک آن اقدام به فروش دام در بازار عراق می‌کند.

ملکی اظهارداشت: این اقدام باعث ایجاد کمبود عرضه دام زنده و به تبع گرانی گوشت قرمز در بازار داخلی می‌شود که مراجع قانونی باید موضوع مدنظر را قاطعانه پیگیری کنند.

وی تصریح کرد: به طور قطع قاچاق دامی که در شرایط کنونی در مرزهای غربی کشور انجام می شود روی کمبود عرضه و گرانی آن در ماه های آینده تاثیر می گذارد از این رو باید جلوی قاچاق گرفته شود.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: یکی از گلایه های چوبداران این است که میادین دام که در سطح شهرستان تشکیل می شد به واسطه شیوع کرونا و مسائل بهداشتی تعطیل شده است.

وی افزود: همین امر باعث شده خرده فروشان نتوانند دام خود را در میادین عرضه کنند و عمده فروشان هم در منازل خود معامله دام را انجام می دهند و تحت عنوان جابجایی دام عشایر، شبانه یا شگردهای دیگری دام ها را به سر مرز می برند و به طرف های عراقی عرضه می کنند و پول خوبی هم به جیب می زنند.

ملکی در ادامه یادآورشد: راهکار اساسی برای رفع این مشکل بازگشایی میادین دام زنده در مناطق دام خیز کشور البته با رعایت پروتکل های بهداشتی است.

مقالات مرتبط

نظراتــــ

Submit Express