شمس گستر کوار

آلودگی هوا در شهرهای پرجمعیت نیمه غربی کشور/ آسمانی صاف در اغلب مناطق

تعداد بازدید: 1318
نویسنده خبر :
منبع : منبع : خبرگزاری فارس
19 1398 اسفند

صادق رضائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، شمال و شرق فارس و برخی مناطق کرمان بارش پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت داریم.

وی فزود: همچنین امروز در برخی مناطق مرکزی و جنوبی کشور وزش باد شدید داریم که خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا از پیامدهای آن است.

ضیائیان گفت: روز دوشنبه 19 اسفند این سامانه بارشی در جنوب شرق کشور شامل استان‌های کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بخش‌هایی از شرق فارس و دریای عمان به صورت رگبار و باران، رعدو برق و در برخی نقاط خیزش گردوخاک ادامه فعالیت دارد و اواخر وقت دوشنبه از کشور خارج می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه 20 و 21 اسفندماه در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و در برخی مناطق خیزش گردوخاک ادامه دارد. ضمن آنکه کاهش نسبی دما را نیز در این مناطق خواهیم داشت.

ضیائیان گفت: از فردا 19 اسفند تا پایان هفت در نیمه شمالی کشور آسمانی صاف پیش‌بینی می‌شود و دما افزایش‌ می‌یابد.

وی افزود: با توجه به پایداری جو در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه 21 و 22 اسفند در شهرهای صنعتی و پرجمعیت نیمه غربی کشور افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 27 درجه بالای صفر و همچنین بوشهر با همین بیشینه دما گرم‌ترین مراکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 9 درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهد بود.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی تهران بیان کرد: آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری پیش‌بینی می‌شود و روز سه‌شنبه 20 اسفند آسمان تهران صاف است، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 16 و 5 درجه خواهد بود.

وی گفت:‌امروز در تهران جهت باد جنوبی غربی و سرعت آن 22 کیلومتر بر ساعت است. دید افقی امروز در تهران بیش از 10 کیلومتر و نم نسبی 25 درصد است.

مقالات مرتبط

نظراتــــ

Submit Express