شمس گستر کوار

مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل‌ ها خبر داد: مالچ پاشي 12 هزار هکتار از اراضي بياباني

تعداد بازدید: 596
نویسنده خبر :
منبع : منبع : خبرگزاری آریا
24 1398 مهر

به گزارش سرویس اقتصادی آریا، فرهاد سرداری اعلام کرد: این اقدامات برای مقابله با بیابان‌زایی و در استان‌های کرمان، خوزستان، هرمزگان، اصفهان، سیستان و بلوچستان و خراسان‌های جنوبی و رضوی انجام می‌شود.
مدیرکل دفتر امور بیابان همچنین افزود: در سال جاری از محل صندوق توسعه ملی 293 میلیارد تومان اعتبار جهت مقابله با آثار مخرب ریزگرد به سازمان جنگل‌ها اختصاص داده شده است.
وی گفت: این میزان اعتبارات برای انجام 24333 هکتار عملیات نهال‌کاری، 24450 هکتار عملیات مدیریت رواناب، 35900 هکتار اقدامات آبیاری و مراقبت از نهال‌کاری، 2200 کیلومتر احداث بادشکن زنده، 80 کیلومتر بادشکن غیر زنده، 110 هزار هکتار مدیریت چرا، 249 هزار هکتار قرق و 1600 کیلومتر تله رسوب‌گیر در استان‌های بیابانی اجرایی می‌شود.
سرداری همچنین گفت: سازمان جنگل‌ها خود را مکلف به انجام ابلاغیه دولت برای مقابله با گرد و غبار می‌داند و عملکرد دستگاه‌های اجرایی بر اساس اعتباری است که سازمان برنامه و بودجه برای آنان تعیین کرده است.
وی عملکرد سازمان جنگل‌ها در حوزه بیابان‌زدایی را با توجه به میزان اعتبارات موجود قابل توجه خواند و یادآور شد جمهوری اسلامی ایران تجربیات ارزشمندی در زمینه مقابله با پدیده بیابان‌زایی دارد.
فرهاد سرداری در ادامه گفت و گو با خبرنگار مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل‌ها با بیان اینکه علیرغم دارا بودن تجربیات در زمینه مقابله با بیابان‌زایی خود را بی‌ نیاز از تکنیک و دانش دیگر کشورها نمی‌دانیم، به تفاهم نامه همکاری مشترک با بخش تحقیقاتی گاتسو در کشور چین و بخش تحقیقاتی دانشگاه تهران اشاره کرد و افزود: در سال جاری از تجربیات کشور چین که در بخش بیابان‌زدایی موفقیت قابل توجهی کسب کرده است در راستای انجام پروژه مقابله با گرد و غبار و بیابان‌زدایی در ایران استفاده می‌شود.

مقالات مرتبط

نظراتــــ

Submit Express